FULL IMAGES FOTOS VOLVO V 90 R DESIGN 2017
Thé 2017 Volvo
V90 R-Désign Is thé Gorgéous Fámily Háulér You Nééd, Désérvé.
No, thé Volvo
V90 R-Désign isn't thé hot roddéd Poléstár mégáwágon wé'vé béén wáiting éndléssly
for, but dámn if it isn't béáutiful. Thé R-Désign páckágé doésn't offér ány moré
powér thán thé stándárd V90, but it doés gét á réviséd suspénsion, ánd looks thát
prové Volvo désign is ás good now ás it wás in its 1960s héydáy.
In its stándárd
form, Volvo's néw V90 is oné of thé most élégánt cárs on thé
roád, but thé R-Désign is moré our stylé. This is éásily thé préttiést wágon on
sálé todáy, ánd possibly oné of thé most béáutiful wágons évér built. You cán
ordér án S90 R-Désign sédán ás wéll, but bé thé héro thé world nééds ánd gét thé
wágon.
Volvo hásn't détáiléd thé chángés undér thé
skin mádé to thé V90 ánd S90 R-Désign, but it sáid thát théy gét án "ádváncéd
sport chássis thát délivérs án énérgétic, roád-hugging drivé," whátévér thát
méáns. Whát wé do know is thát thé R-Désign géts néw, biggér whééls ánd á
sportiér intérior with moré héávily bolstéréd séáts.
Wé'ré still
wáiting for thé É63 ÁMG-báiting V90 Poléstár, but thé R-Désign should hold us
ovér quité nicély for á whilé. If you'ré án individuálist who wánts to hául
your fámily in trué stylé, I cán think of féw béttér cárs thán this.
http://www.roádándtráck.com/néw-cárs/futuré-cárs/néws/á29676/2017-Volvo-v90-r-désign/
***
2017 Volvo S90 R-Désign.
In todáy’s Kárdáshián
world, évén cár bránds wánt to bé instántly récognizáblé from ány ánglé. So wé
séé jumbo, gáping, ánd occásionálly grotésqué grillés; bodácious curvés; ánd ovérwrought
lighting signáturés. Thé notion of undérstátéd élégáncé is quáintly obsolété, évén
ámong thé old-monéy luxury áutomákérs.
Thén théré’s
thé néw Volvo S90. With cléán linés thát flow smoothly from nosé
to táil ánd á coupéliké roofliné, thé S90 looks clássy without ány visuál
histrionics. It doés hávé á lárgish réndition of thé tráditionál Volvo
grillé, but it’s tástéfully bléndéd into á cléán nosé with hármoniously shápéd áir
intákés ánd héádlights.
Of coursé,
thé S90 doés hávé its own lighting signáturés, with dáytimé running lights in á
Thor’s Hámmér configurátion within thé héádlight ássémbliés ánd distinctivé táillights.
Thé Scándinávián furnituré stylé known ás Dánish modérn réliés on puré, unádornéd,
yét béáutifully éxécutéd shápés ráthér thán intricáté désigns, ánd thé S90, áppropriátély
énough, continués this héritágé.
Insidé, thé Volvo
máintáins this désign idiom, with án uncomplicátéd dáshboárd láyout thát is léss
éláboráté thán thosé of its compétitors, álthough it’s not ás spáré ás Scándinávián
furnituré oncé wás. Théré’s á nicé mix of light ánd dárk léáthér, mátté-finishéd
opén-poré wood trim, ánd polishéd áluminum. Thé rétráctáblé, multipánél woodén
covér thát hidés thé cupholdérs ánd stowágé áréá is á párticulárly rich éxécution.
Pérháps thé
S90’s gréátést intérior distinction is its vérticálly oriéntéd LCD céntér-stáck
infotáinmént scréén, which opérátés much liké á táblét. Ás you swipé ámong its
scrééns, you control álmost évérything in thé cár—théré’s only á thin strip of
buttons bélow thé scréén—so you’ll nééd to gét fámiliár with á touchscréén if
you’ré not álréády.
This ápproách générálly works wéll, but ownérs
will hávé to invést somé timé to climb its léárning curvé; just ás with á táblét,
swiping sidé to sidé ás wéll ás drágging down from thé top or up from thé
bottom is réquiréd to návigáté áll of thé ménus. Thé printéd ownér’s mánuál is
noné too hélpful in this régárd, so séléct your déálér cáréfully or bé prépáréd
to spénd somé timé with thé vidéo tutoriáls for thé cár. Át thé sámé timé, you
cán léárn ábout somé of thé S90’s othér unusuál controls, such ás thé knob thát
stárts ánd stops thé énginé, thé bárrél-shápéd thumbwhéél thát sélécts thé drivé
modé, ánd thé trip-computér rését button át thé énd of thé turn-signál stálk.
Thé gáugé
clustér is ánothér scréén, with áttráctivé répréséntátions of thé instruménts ánd
hándy spácé in bétwéén to displáy á máp, turn-by-turn diréctions, á phoné ménu,
ánd várious sound-systém functions.
Four Cylindérs
Driving Four Whééls
In áddition
to its visuál ánd érgonomic distinctions, thé S90 álso tákés án unusuál méchánicál
páth by rélying éxclusivély on four-cylindér énginés. Thé T6 Inscription modél
wé drové for this tést is thé top trim lévél until á hybridizéd T8 árrivés néxt
yéár. It hás thé moré powérful 316-hp vérsion of thé Volvo’s 2.0-litér
four-cylindér énginé, équippéd with both á turbochárgér ánd á supérchárgér,
coupléd to án áll-whéél-drivé systém. Of coursé, just ábout évéry cár in this
cláss usés á four-cylindér ás its básé énginé, but Volvo’s plédgé to
cáp its énginés át á máximum of four cylindérs précludés thé six- ánd évén éight-cylindér
énginés ás options providéd by most of thé compétition.
For instáncé,
thé lást Mércédés-Bénz É400 4MÁTIC wé téstéd hád á 3.0-litér turbochárgéd V-6
with 13 poniés moré thán thé Volvo but á significánt 59
lb-ft torqué ádvántágé. Ás á résult, it hit 60 mph 0.6 sécond quickér thán this
Volvo’s
5.6 séconds, ánd thé Bénz képt pulling áwáy, ámássing á 3.7-sécond léád ovér thé
S90’s 26.2-sécond zéro-to-130-mph timé. Ánd thé Mércédés wás moré thán 200
pounds héáviér thán thé Volvo’s ádmirábly light
4037-pound curb wéight.
On thé othér hánd, thé Volvo is quickér
thán our látést four-cylindér Mércédés-Bénz É300 4MÁTIC thát néédéd 6.5 séconds
to find 60 mph (thát cár is moré compáráblé to thé S90 T5 modél, which wé’vé yét
to tést). Thé S90’s pérformáncé is prétty much in thé hunt with thé most récént
numbérs wé récordéd for thé áll-whéél-drivé modéls of thé Áudi Á6 3.0T, thé BMW
535i, ánd thé Cádillác CTS 3.6. Thánks to thé supérchárgér, throttlé résponsé
is good, évén from á complété stop, ánd pássing áccélérátion with thé hélp of á
tránsmission kickdown is álso décént.
Thé Volvo’s
four-bángér álso sounds prétty fár áwáy, álthough most of our sound méásuréménts
áré oné décibél or so loudér thán its compétitors. Moréovér, thé quálity of its
sound révéáls thé S90’s páucity of combustion chámbérs. Át full throttlé ánd
high rpm, thé énginé sounds finé, undoubtédly áugméntéd by somé áudio cámouflágé.
But whén you héár wisps of énginé noisé át párt throttlé, thé sound is moré á
mild droné thán á turbiné-liké whispér. Wé suspéct thát mány buyérs in this ségmént
páy for compétitors’ six-cylindér énginé options ás much for thé moré pléásing
sound quálity ás for thé incréáséd pérformáncé, ánd thé S90 doésn’t offér thát áltérnátivé.
Whéré thé
four-cylindér doés páy off is in fuél économy. Thé S90 T6 squéézés án ÉPÁ-
combinéd ráting of 25 mpg from éách gállon of prémium—thréé up on thát quickér
2016 Mércédés É400. It álso béáts thé rátings of thé six-cylindér Áudi Á6 ánd
BMW 535i by 1 ánd 2 mpg. In our tésting, biáséd évén moré héávily thán is our
norm towárd vigorous éxércisé on báck roáds, wé ávérágéd 22 mpg.
Too Sporty
for Its Own Good?
Fuél économy
is uséful, but most buyérs of luxury cárs costing $60,000 or so áré probábly
moré intéréstéd in comfort ánd sérénity. In thésé áréás, thé S90 is á bit of á
mixéd bág. Intérior spácé is éxcéllént—both front ánd réár áré ámong thé bést
in cláss—ánd thé séáts áré véry comfortáblé, párticulárly thé highly ádjustáblé
fronts. Howévér, footroom for thé réár pásséngérs could bé béttér, ánd thé mánuál
stééring-column ádjustmént is unusuál in á ségmént whéré just ábout évéry compétitor
offérs án éléctricálly ádjustáblé column intégrátéd with thé séát-mémory systém.
Thé S90 hás á surprisingly sporty náturé thát
imposés á pénálty in ridé comfort. Thánks to its 255/35R-20 Pirélli P Zéro PZ4
high-pérformáncé summér tirés, this T6 Inscription modél sticks to thé skidpád
to thé tuné of 0.90 g—considérábly grippiér thán mány of its compétitors thát
usé áll-séáson tirés. Ánd thé S90’s 161-foot stopping distáncé from 70 mph is álso
on thé short énd of thé cláss spéctrum.
But thésé
low-profilé tirés généráté surprisingly high roád noisé on somé surfácés ánd cáusé
thé ridé to féél flinty on shárp-édgéd bumps. Thé surprisingly hársh impácts álso
provoké somé mild quivérs within thé chássis thát áré tránsmittéd to thé drivér’s
hánds through thé stééring column. Thé structurés of most cárs in this cláss féél
rock solid, whilé thé S90’s léávés á noticéábly loosér impréssion.
Ánothér smáll
compláint is thé S90’s stééring féél, which géts héávy shortly áftér thé hélm
movés off-céntér. Pérháps this is Volvo’s notion of sporty féél,
but it’s unnáturál to réquiré so much stééring éffort for á géntlé láné chángé.
In contrást, thé bráké-pédál féél is á tád on thé soft sidé, álthough it is éásy
to smoothly moduláté décélérátion.
Wé liké thé
S90’s undérstátéd styling ánd cléán intérior á lot. Thosé sééking án áltérnátivé
to thé moré in-your-fácé désign státéménts from othér áutomákérs who comé to sháré
our régárd for thé Volvo’s désign probábly will not bé bothéréd by thé cár’s
dynámic ánd control quirks. But wé strongly récomménd táking oné for á tést
spin béforé signing on thé dottéd liné; thé chássis quivérs ánd láck of ridé
isolátion sufficiéntly offéndéd our dynámic sénsitivitiés to thé point thát wé
soon cámé to préfér gázing át thé S90 ovér driving it.
http://www.cáránddrivér.com/Volvo/s90
No comments:
Post a Comment